Charlotte-going-to-Australia.reismee.nl

Bezoek van Gerda en mam

Het is wel weer een tijdje geleden... De tijd vliegt hier soms echt voorbij gewoon verbazingwekkend.

Een paar weken na onze prachtige vakantie in Cairns met Maud, kwam Gerda en mam aan.

Maandagochtend om 06:15 uur landen ze, wat betekende dat ik om 06:45 op het vliegveld moest zijn. De wekker ging om 5 uur en om 05:30 uur eruit, ik hou heel veel van ze, maar dit was een echte test om te zien hoeveel je van ze houdt. hihi. Uiteindelijk stond ik bij de verkeerde arrival hall te wachten al was het een korte wandeling om naar de juiste te komen. Ze waren allebei erg moe ze hadden eigenlijk niet geslapen in het vliegtuig, wat erg jammer is natuurlijk. Na een dikke knuffel en kus aan mam en Gerda een knuffel gegeven was het tijd om te gaan. Ben trouwens nog steeds geen fan van parkeergarages.... Onderweg sukkelde Gerda elke keer weg, erg grappig om te zien (sorry Gerda). Eenmaal bij het hotelappartement aangekomen, heb ik ze bij het hotel afgezet omdat ik de auto terug moest brengen en dan de trein moest pakken naar central. Bij central aangekomen heb ik boodschappen voor ze omdat ze geen ontbijt kregen aangezien ze in een appartement zaten en niet in een hotelkamer. Dat heeft me een goed uur gekost omdat ik in een Wolly's (woolworths supermarkt) liep met 3 verdiepingen en het was erguh(!) verwarrend. Toen heb ik gezellig met mam en Gerda geluncht met een broodje van the starbucks. Toen mochten ze na aandringen van Gerda naar een kamer. Deze kamer had geen balkon dus de volgende ochtend hebben ze toch maar van kamer gewisseld anders moest Gerda elke keer naar beneden als ze wou roken en dat werd wel erg moeilijk. Dinsdag heb ik een mama dag gehad. We hadden afgesproken bij Redfern om bij een oud trein museum te kijken en daar zou ook een vlooienmarkt zijn. Het museum was bijzonder leeg en boring. Verder was er geen vlooienmarkt te bekennen. Dus we hebben bij Town Hall rond gelopen en de deels ondergrondse winkelcentrum ontdekt. Zelfs ik kan daar nog in verdwalen. Het zijn 3 winkelcentrums die onderling met elkaar verbinden, elk winkelcentrum heeft 8 tot 10 verdiepingen en kan zo groot als 1 woonblok zijn. Uiteindelijk lekker gegeten bij Grilled. Jammie....! Toen moest ik redelijk rennen om nog op tijd te zijn om de kids op te halen. Want ik moest die week gewoon in de ochtenden en in de middagen werken. S'avonds heb ik samen met mam en Gerda gegeten. Woensdag hebben we gezamenlijk over Circular Quay gelopen en opera house, harbour bridge ontdekt. Mam heeft daar een paar souveniers gekocht en verder hebben we lekker gedronken bij the opera cafe. Toen bij the wharf kaartjes gekocht voor taronga zoo met een hop on hop off tickets voor 24 uur, dat was voor zaterdag. Daarna was het ook tijd voor mij om te gaan en heb ik mam en Gerda op de trein naar Town Hall gezet omdat ze naar Darling Harbour gingen voor de 5 attractie deal. En avonds zouden ze bij mij komen eten om mijn host gezin te ontmoeten. Roasted lamb with cauliflower and roasted potatoes. Man mam en gerda vondenhet weer heerlijk om cauliflower te eten hahaha, meer eigenlijk het eten, een normale maaltijd. Rond 9 uur heb ik ze afgezet bij het station van Summer Hill. Donderdags overdag heb ik ze niet gezien aangezien ze naar Manly gingen en ze rest van de 5 attracties gezien. Donderdag avond hebben we gezamenlijk gegeten in newtown samen met Maud en Kira. Super lekker gegeten daar ga ik zeker nog een keer heen. Vrijdag ben ik met mam naar de vlooienmarkt gegaan aangezien ik de nieuwe locatie had gevonden. Maar de markt ging pas om 5 uur open helaas dus daar konden we niet heen. Dus we hebben even bij het park gezeten en toen besloten om over de brug te lopen, gewoon overheen lopen. Je kan ook over de ronding van de brug lopen, wat ik samen met Kira en haar zus ga doen. Dat gaan we over ongeveer 2 weken doen. Het was een hele klim en een wandeling, maar het was het zeker waard. Daarna zijn we bij naar een cafe gegaan waar ook super lekker kan eten! Toen was het ook al langzaam weer tijd om weer terug te gaan aangezien ik de kids op moest halen van school. Zaterdags zijn we naar taronga zoo geweest, super leuk veel dieren had ik al gezien maar ik vond het wel leuk om er heen te gaan, het was niet het zelfde als The australian Zoo. Vervolgens hebben zoon 2,5 uur op the ferry gezeten. Uiteindelijk bij Darlin Harbour aangekomen hebben we bij een van de restaurants gegeten. We waren allemaal een beetje koud van op de boot want de zon ging snel onder en op de boot krijg je het sneller koud aangezien er meer wind staan. Dus bij het restaurant hadden we een dinner deal voor 35 dollar. Gerda bestelde als voorgerecht (koude) witte tomatensoep, blijkbaar bestaat dat, maar ze hoorde niet dat het koude soep zou zijn en ikke natuurlijk wel. whahaahaha ik zat al diep van binnen te lachen. Dus eenmaal had ze de soep voor haar neus en nam een hap van haar lepel en ze zei" gatver het is koude soep, ik had zo zin in een kop warme soep om mijn koude lichaam op te warmen" whahahahahahaha ik heb 10 min de slappe lach met haar gehad. Na het eten gingen we weer terug naar huis of naar het appartement omdat mam en Gerda de laatste dingen in de koffer moesten pakken en de koffer wouden wegen.

Zondagochtend zou ik ze niet weg brengen, aangezien het voor ons allemaal goedkoper zou zijn als ze met een shuttle taxi bus zouden nemen, die ze vervolgens gemist hebben, hihihhahahaha geniaal (sorry mam), dus moesten ze alsnog 60 dollar voor de taxi betalen omdat ze te laat waren voor de shuttlebus. Maar ze zijn weer veilig in Nederland aangekomen.

Dat was het voor deze keer.

Hopelijk zal ik de volgende keer wat sneller de blog online zetten.

Greetings, Charlotte

Reacties

Reacties

Mam

Het was zeker een hele belevenis..
Wat een top tijd in Sydney.
Prachtig om te zien hoe goed je je red in Sydney..
Je hebt een leuk gezin, die al vaker via Skype had gezien, maar toch in het echt ze te zien, maar het wel realistischer om je nu echt mee te maken..
Dag daarna Mau en Kira ontmoeten, top meiden, kan begrijpen dat je met ze een klik hebt. Heerlijk om te zien.

En ja wat hebben we gewandeld, kilometers..????, maar wat was het waard..
Geweldig, ik heb super genoten van onze tijd samen.

Luf Joe..????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!