Charlotte-going-to-Australia.reismee.nl

The last week!

Sorry, sorry!

Ik zou al veel eerder een blog posten, maar de tijd vloog gewoon voorbij. Ik ging liever er op uit dan dat ik thuis zat een blog te typen.

Maar goed, als eerste Withundays! Ik vloog zaterdagochtend om 7 uur en landde rond 9 uur op Proserpine. Vanuit daar nam ik een shuttle bus naar Airlie beach, vanuit daar moest ik me melden bij the ride2paradise. Daar kreeg ik een waterbag, daar kon ik mijn spullen in doen. Toen moest ik wachten tot 2 uur voordat ik op the speedboot kon, rond 3 uur vertrokken we uit de haven en toen was het nog z'n 45 min met de boot. Ik zag foto's op de website van hun, ik dacht no way dat het er zo uit ziet! Nou, ik had het goed mis want het zag er echt zo uit! OMG! Super mooi. We kregen een mooie hostel kamer, wat wel luxer was dan een normaal hostel. Toen iedereen uit gepakt was ging iedereen op ontdekkingstocht. Een duik in het hele koude zwembad, kajakken, zonnen in de zon op een beanbag of een hambock. Toen opdrogen en een portie poolen, ik hoopte dat ik wat beter zou worden na 3 potjes, maar nee i still suck at pool. Na een heerlijk diner (wat voor je gekookt word :O) met iedereen gekletst en leren kennen. De volgende ochtend lekker ontbijt gehad en zijn we zo rond half 9 weg gegaan. Helaas was het weer wat minder, we hadden last van miezer regen en veel wind waardoor het best ruig werd op zee. Natuurlijk werd ik weer zeeziek... Maar dat mocht de pret niet bederven, het water en het uitzicht was geweldig! Ondanks de wolken. In het water roggen gezien en gevoeld tegen mijn voeten en benen. Ben niet gestoken! Daar zijn we even gebleven, het zand maakte geluid als je erop loopt (nee ben niet gek, iedereen zal je dat vertellen) en is het puurste zand van de wereld. Met het zand kan je je sierraden op poetsen en je lichaam mee scrubben. Vanuit daar zijn we weer terug gegaan naar de boot voor lunch en naar een ander snorkel locatie. Daar heb ik George ontmoet, google it maar George great barrier reef. Hij weegt ongeveer net zoveel als een kleine auto. Daar zijn we ongeveer een uurtje geweest, toen iedereen terug op de boot was gingen we weer terug naar het resort, want iedereen was koud en wilde of een douche of een bad nemen. Toen iedereen opgewarmd was, was het eten ook klaar voor ons. Helaas moesten we de volgende ochtend onze spullen pakken en meenemen op de boot want we zouden niet meer terug komen. Dus naar het ontbijt zijn we weg gegaan naar een onbewoond zandeiland. Daar zijn we ongeveer een uurtje geweest en toen moesten we helaas weer terug. Na een korte/snelle lunch op de boot waren we rond 12 uur aan land.


Een paar weken later kwam de school holidays eraan. Ik had een week vrij gekregen van mijn Host family, omdat ik graag nog een keer op vakantie wou gaan voordat ik naar huis ging. Super fijn dat het kon! Dus ik had de eerste week vrij gekregen en moest de 2e week werken. Ik vloog vrijdagavond samen met Kira naar Melbourne, we konden bij familie van haar blijven, erg dankbaar voordat! Ik vond het ook super gezellig om een keer met Kira op vakantie te gaan. We kwamen doordat we zo laat vlogen zo rond half 2 aan bij Kira's (achter?) tante. We hebben even gekletst met haar en toen zijn we ook naar bed gegaan. We waren doodop. De ochtend waren we iets later weg dan dat we hadden gewild maar naar een uurtje reizen waren in het centrum. Ik vond Melbourne wel wat weg hebben van Amsterdam met al die trams. Over het algemeen vond ik Melbourne een Europese stijl hebben. Ik kwam er ook achter dat ik Sydney, als mijn home zag. Melbourne was super leuk en prachtig maar ik ben voor Sydney gevallen. Zondagmiddag vloog Kira weer terug want zij moest gewoon de volgende dag werken. Ik kon gelukkig nog een nacht bij haar familie blijven, al moest ik er 3 uur eruit, want mijn vlucht vertrok om 07:10 uur. Want ik vloog door naar Sunshine coast, vanuit daar moest ik de bus naar Maroochydore pakken. Daar heb ik een halve dag liggen chillen. Rond 3 uur de bus gepakt naar Rainbow Beach, wat ongeveer 3 uur duurde. Rond 7/8 uur kwamen we aan bij het hostel. Inchecken en spul dumpen op de kamer en op zoek gaan naar avondeten want ik had honger! Een lekkere pizza gehad, toen terug gelopen naar het hostel, toen was het al zo rond 10 uur en ik was kapot dus ik ben op mijn kamer gaan liggen met mijn kamer genoten aan de praat geraakt. Super geniaal want er was een engels jongen dat op het onderste bed sliep. Hij was zo chaotisch aan het inpakken, elke keer dacht hij dat hij klaar was, kwam hij er achter dat hij nog wat was vergeten en dit gebeurde z'n 5 keer. Zij gingen de volgende ochtend op de Fraser Island tour. Wij gingen over 2 nachten. De volgende dag moest ik om half 5 melden bij de bar want daar zou de safety briefing zijn, tevens zouden we iedereen ontmoeten. We werden ingedeeld in groepen en dat werd dan ook je groep waarbij je in de auto zat. Wij waren groep 1. Het was een korte briefing want de groep die vandaag terug zou komen met de auto's hadden vertraging dus onze gids kon er niet bij zijn. Dus de volgende ochtend was het om half 8 verzamelen bij de ingang en daar werd verder alles uitgelegd. Dus verder heb ik rond gelopen in Rainbow Beach en pizza besteld bij het restaurant van gisteren. De volgende ochtend vroeg eruit want je kon gratis pancakes krijgen tussen 07:00 en 07:30 uur. En iedereen moest ook uitchecken dus het was chaotisch. Na dat iedereen verzameld had bij de auto's en de spullen in de container en in de auto kregen we een korte uitleg hoe de auto werkt. And then we where of! 20 min op asfalt rijden, en toen begon het al, ZAND everywhere!?!? Op de veerboot om ons echt op het Island te brengen, zo gaaf. Dit is het enigste Island in the world dat compleet uit zand bestaat. We zijn als eerste naar Lake Mckenzie geweest, ZO mooi! niet te geloven. Wit zand en kristal blue water water, en het water was zo schoon dat je het gewoon kon drinken en het smaakte gewoon als tapwater in Nederland. Vanuit daar zijn we gaan de campingplaats gegaan. Ik heb dolfijnen in golven gezien en walvissen in de zee. Helaas toen nog geen springende walvissen, dat komt nog. Op de camping een tent gedeeld met een meisje. Ik kwam er al snel achter dat ik in een gleuf lag. Ze hadden onder alle tenten matjes leergelegd zodat je niet direct op de grond lag. Helaas lag ik in een gleuf van 2 matjes. Mijn rug was daar niet helemaal mee eens, gelukkig was het maar voor 2 nachten. Na zelf eten te hebben gemaakt, kampvuur aan en lekker bijkletsen. Zo rond 11 uur ben ik met een paar andere mensen naar het strand gelopen om naar de sterren te kijken. Toen kwam ik ook ff tot de conclusie toen ik naar de noordster aan het kijken was, dat hier een andere sterrenstelsel is dan in Europa. De volgende ochtend konden we eindelijk zelf rijden. De eerste dag zaten we bij de tour gide in de auto en alleen hij mag met de auto rijden. Vanuit daar zijn we naar the champagne pools gegaan. Wat ook super was. Het weer was ook super geweldig, z'n 25 graden en volop zon. Daar zijn we z'n 2 uurtjes geweest en vanuit daar zijn we op een rotscliff geklommen (indian head) vanaf daar zagen we meerdere walvissen springen! Check van the bucketlist! Ook nog roggen, haaien en dolfijnen gezien. Vanuit daar zijn we naar een dorpje (happy valley) op het eiland gegaan voor de gene die nog wat snacks wil halen of wat te drinken wil hebben. Toen zijn we weer terug naar de camping gegaan, eten gekookt en kampvuur aan en marshmallows geroosterd. Ik ben later nog weer naar het strand gegaan om weer naar de sterren te kijken want het is zo lekker rustig op het strand. De volgende ochtend moesten we alle spullen meenemen want we kwam niet meer terug op de camping, als eerst zijn we naar een andere lake geweest (sorry weet de naam niet meer), na 2,5 uur zijn we naar de S.S. Maheno gegaan voor wat foto's. Daaruit zijn we naar the lazy creek river geweest. Opblaasband en genieten maar! Je kon ook een vliegtour over het eiland doen, sommige mensen hebben dit gegaan. Daar vandaan zijn we naar Eurong gegaan om te lunchen. Helaas was het toen tijd om naar de veerboot te gaan, onze tijd was op. Het rijden op het strand viel je best tegen. Ik had verwacht dat het erg lastig zou zijn maar het viel mee. Op het harde zand is het super easy, het hele zachte zand is het soms wat lastiger maar als je gewoon 1e versnelling and put the pedal to the metal doet than everything is gonna be alright! Dat zei onze tourgide. Eenmaal weer bij het hostel, weer kunnen douchen! NA 3 dagen niet kunnen douchen verlang je daar zeker wel naar. The lakes op Fraser Island zijn schoon maar het toch anders dan echt kunnen douchen. Iedereen gedoucht, schoon. Toen ben zijn we met een groepje uit eten geweest. Zo rond 11 uur gaan slapen en rond 00:30 uur werd ik elke keer wakker gebeld door Marcel, mam en marie. Dus ik wist wel wat me te wachten stond toen ik terug belde. Helaas is mijn opa overleden. Ik ben blij voor opa dat hij zijn rust en vrede heeft kunnen vinden, want hij wou ook niet meer. De volgende ochtend om 08:15 de bus pakken die 45 min te laat was. Ik heb precies de zelfde terug reis gehad als de heen reis naar Rainbow Beach. Bij sunshine coast wat gegeten voor dat ik ging vliegen. Op naar huis! Ik kwam zaterdag rond 11 uur avonds aan.

Had de 2e week de kids of een ochtend of een middag, behalve vrijdag toen had ik ze een hele dag, toen zijn we naar skazone geweest. Dat is een grote indoor trampoline centre. De kinderen waren vrij tot vorige week dinsdag, dus dinsdags weer voor het eerst naar school. Dat was wel weer even wennen voor de kids.

Ik heb nu nog minder dan een week te gaan. Ik moet toegeven dat dat dus totaal niet zo voelt. Ik ga deze week nog zoveel doen, wil er ook niet aan toe geven. Aan de andere kant wil ik ook graag naar huis. De tijd is echt voorbij gevlogen!

Ik denk dat ik ook mijn laatste blog zal zijn... Weet het niet zeker...


Thanks for reading!

Loves,

Charlotte

Reacties

Reacties

Gea

Great story, love..
Beautiful months..you never forget..
?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!