Charlotte-going-to-Australia.reismee.nl

2 bloggen in 1.

Ik heb 2 bloggen in 1 gegooid. Ik wou het eerste gedeelte voordat ik op vakantie ging posten maar dat is niet gelukt. Oepsie vergeten. Dus deze zal lekker lang zijn.

Er is weer veel gebeurt.

Veel regen, het leek wel alsof ik weer in Nederland was. Jakkes ik ken de regen en ik weet dat ik niet van regen hou. Zeker als het non stop door gaat. Gelukkig hadden we een paar dagen waar de zon zichzelf ook nog even liet zien. Het beste daarvan was dat het heerlijk warm was vorige weekend. Zowaar nog bij gebruind. De schoolvakantie voor de kinderen komt ook steeds dichterbij. Volgende week nog en dan hebben ze vakantie. Ik merk wel dat ik toe ben aan vakantie, niet slecht bedoeld maar ik zit natuurlijk 24/7 bij mijn host familie, die erg aardig zijn. Maar ik ben er wel klaar voor om een weekje weg te zijn. Even weer bij tanken en dan vol goede moed weer beginnen. De 2e week heb ik de kids een volle week zoals het nu op de planning staat. Ik hoop dat het dan mooi weer is want een week binnen zitten word niemand vrolijk van. En anders gaan we ergens een binnen activiteit doen.

Ik ben afgelopen weekend wezen bowlen en ik ben er dus achter gekomen dat ik beter bowl met rechts dan met links. Geniaal! Voor de gene die het niet weten ik ben links... Ik heb helaas niet gewonnen, ik blijf wel bij mijn werk waarbij ik mensen help om te gaan bowlen. Dat is veel leuker :) Helaas is Kira op vakantie dus zij kon niet mee naar de autumn fair. Ze zit in Perth, het lijkt alsof ze aan de andere kant van de wereld is! Afgelopen weekend ben ik samen met Maud naar een school autumn fair geweest van haar oudste hostkid. We liepen er samen heen en toen we er aan kwamen hadden we niet gedacht dat het zo groot zou zijn! 3 kermis attracties een hele boel kraampjes met activiteiten en eten, kinderboerderij, bouncy houses en een podium waar om de zoveel tijd werd opgetreden door kinderen. We hebben beiden mee gedaan aan de loterij maar helaas niks gewonnen... Na 2,5 uur daar rond gelopen zijn we naar Leichhardt gelopen naar een speciale supermarkt waar ze internationaal eten hadden en ook Dutch food! Appelstroop, beschuit, hagelslag, pepermunt en zoute stengels. Al is het laatste niet echt NL maar we hebben het wel in NL.

De laatste week is in gegaan en tot nu toe verloop hij prima. Ik merk ook aan de kids dat ze toe zijn aan vakantie. Ze zijn gewoon moe en ik moet alles 10 keer zeggen terwijl het normaal 3 keer is en dan doen ze wat ik aan ze gevraagd had om te doen. Aankomende vrijdag moeten de kids hun zelf gemaakte Easter hat meenemen naar school voor Easter eggs hunting. G was erg creatief en is nog steeds bezig met haar hoed en O heeft hem in 5 min gemaakt ;-) je kan het verschil wel zien Hahaha.

Dat was het wel voor deze keer. De volgende keer vertel ik over onze ( maud en ik) vakantie!


Het was zaterdag, de start van onze vakantie!

Ik bleef zaterdag op zondag bij maud slapen dit omdat het gewoon handiger was zodat ik niet nog eerder uit bed moest omdat ik dan eerst ng naar maud moest lopen. 6 uur ging de wekker, jemig erguh vroeg! Maar het was het zeker waard. Om 7 uur kwam de taxi ons ophalen en hij heeft ons mooi op tijd afgezet bij the AirPort.

Het was erg druk op the AirPort dus een mevrouw van tigerair (de maatschappij waar we mee vlogen) zei dat we ons ook online in konden checken. Wij hadden zoiets van volgens mij moesten wij ons inchecken in bij de balie omdat we via een reisagent het hadden geboekt. 3 keer geprobeerd mochten we dan toch in de rij staan die 30 man lang was. Na een tijd wachten waren we dan eindelijk aan de beurt. Mooi op tijd ingecheckt en geen problemen bij de balie. Op naar de douane, ergens onder in de tas je deo bus uit de tas en een haarlak bus uit je rugzak grabbelen. Dat ging ook allemaal goed. Niet aangehouden voor verboden goederen :-) niet dat we het mee hadden. Je weet het maar nooit in aussie. Doordat we zo lang in de rij bij de balie stonden te wachten moesten we toch een klein beetje opschieten. Een kop koffie voor maud en voor mij wat te drinken. Allebei even plassen en toen was het al tijd om naar the gate te lopen. We vlogen om 08:45 uur en het boarden zou dus om 08:15 uur beginnen. We stond heel braaf om 08:00 uur bij the gate te wachten. Er stond al een lange rij. Wat wij erg oneerlijk vonden was dat een mevrouw van tigerair met een rij weegschaal de handbagage van mensen ging wegen. Je mocht 7 kilo meenemen en 5 kilo extra als je wat had gekocht op het vliegveld (12 kilo dus). Ze woog een aantal tassen waarvan ze dacht dat hij te zwaar zou zijn en jaa hoor allemaal te zwaar. Persoonlijk vonden wij dat die mensen de kans hadden moeten krijgen om de koffer lichter te krijgen. Maar dat deed mochten ze niet. En aan de andere kant had ik ook wel weer zoiets van, je weet wat het maximale gewicht voor handbagage is, dat had je thuis je tas moeten wegen dan er nog spullen uit halen. Maud en ik stond zoiets van s*it straks zijn wij aan de beurt en dat onze tassen mega zwaar zijn. Maar thank god dus skipped us. Toen eindelijk boarden! Geen problemen daar. Eenmaal bij het vliegtuig hadden beiden een happy moment Whoohooo we gaan op vakantie! Binnen het vliegtuig zagen we de ruimte tussen de stoelen, Oeij dat word krap. Maud had geluk, zij had nog een klein beetje beenruimte. Ik aan de andere hand zat in de stoel geklemd. Ik heb 1,5 uur erg ongemakkelijk gezeten in jet vliegtuig. Kleine/korte /vliegtuigen/vluchten zijn niet gemaakt voor lange nl'ers. Op naar Brisbane! Veilig geland en op zoek naar Paul want hij zou ons ophalen. Kennis gemaakt met Paul en op naar de auto. Het was een kort ritje naar zijn huis waar Joyce op ons stond te wachten. We zagen het huis (OMG!!) wat een prachtig huis! We hadden echt het gevoel alsof we in Miami waanden het huis zag er echt uit als een huis wat 500 meter van het strand af woont of dichterbij!

We hadden een super mooie kamer met een king sized bed! Na een kleine lunch ondertussen met Paul en Joyce een plan van aanpak bedacht. Ze wouden ons graag mount Coo-tha laten zien. Onderweg dat we daar heen gingen zijn we naar roma st gegaan in brisbane omdat we daar tickets moesten kopen voor the Australian Zoo en een bus ticket. Dat was gelukkig snel geregeld. Toen op weg naar Mount Coo-tha. Het was een mooi uitkijk punt over Brisbane. En het weer zat ons mee dus we konden heeeeeeeeeeeel ver kijken super gaaf!

Toen op de terug voelde dat ik misselijk werd dus ik ben ng even langs een chemist geweest. Blijkbaar bij een chemist zit ook een apotheek.

Aangezien we morgen 1,5 uur in een bus moesten zitten naar the zoo moest ik het sowieso halen. Ik heb travelcalm gehaald en het werkt redelijk. Ik ga als ik het pakje op heb de andere uitproberen om te kijken welke het beste werkt voor me. Tegen de tijd dat we weer thuis waren was het al rond 5 uur. Dus we konden niet ergens meer heen maar dat vonden we ook niet erg. We begonnen best wel moe te worden. Uit eindelijk zo rond half 7 gegeten. Na het eten lunch gemaakt voor de volgende dag want we hadden een vermoeden dat het eten best wel duur zou zijn. We zijn allebei zo rond half 10 als een blok in slaap gevallen.

De wekker ging nog eerder dan gisteren want we moesten om 7 uur bij roma st zijn om op tijd te zijn voor de bus. Dus de wekker ging om half 6! Want we moesten de trein om 06:25 uur hebben om op tijd te komen. Alles ging goed en op tijd voor de bus en de bus was echt een 5 sterren bus :O Greyhounds heten ze! Ik had genoeg beenruimte en de stoelen zaten heerlijk!

We waren op tijd voor the zoo want de deuren waren nog niet eens open. De deuren gingen open en het is echt een super mooi park! Of Zoo! Veel groen en natuur, normaal ga je naar een Zoo om de dieren te bezichtigen maar nu was jij de gene waar de dieren naar keken. Elk dier had een groot hok met genoeg ruimte om te bewegen, te schuilen voor mensen en om te chillen. Veel krokodillen hadden een eigen verblijf vooral de groten. De kleinere krokodillen zaten in een wat grotere hok met zijn 5en. Ik zal denk ik heel anders naar de Nederlandse dierentuinen kijken. Zoveel dieren in een kleine ruimte. Gewoon erg zielig. Ik snap ook dat Australië ook 300 zo groot is dan Nederland. Waardoor ze ook meer ruimte hebben om een grootte Zoo te maken. Maar omdat we zo vroeg waren konden we heerlijk rustig lopen en alles bekijken. Er waren wel veel mensen in het park maar dat had je niet in de gaten omdat het zo groot was. Rond 11:30 zou Bindi (Steve Irwin dochter) optreden. We konden een mooi plekje zoeken omdat we op tijd waren. De show begon en jemig die meid kan alles! Ze kan heel goed zingen, dansen, piano spelen, schrijft haar eigen nummers en heeft meerdere award gewonnen voor acteren Owhja en ze is deels eigenaar van the zoo en de durft krokodillen te voeren. We waren echt even jaloers! Na die show werd gelijk de dierenshow door gestart. De show liet meerdere dieren zien en gaf uitleg over deze dieren. Het was een super show want de medewerkers zorgden voor een leuke sfeer met veel grappen. Ze hadden hun humeurigste krokodil gekozen voor de show, die ook het grootste was van the Zoo. Zoon 5 meter. Slik das best groot!

Na de show zijn we verder door the Zoo gelopen. Maud heeft een kangoeroe kunnen aaien dat had ze nog niet eerder gedaan. Vervolgens zijn we op de foto geweest met een koala! Jeej! We hebben allebei met een koala geknuffeld! Check weer wat afstrepen van mijn bucketlist ! We hebben de rest van the Zoo gezien en rond half 5 zijn we naar voren gelopen om zo in de hoop een goed plekje in de bus te krijgen! Wat ook gelukt was!

Eenmaal weer aangekomen in Brisbane was het een avontuur om weer thuis te komen. We zaten te wachten op de trein om naar huis te gaan. Er stond een trein op het perron te wachten maar daar stond op do not board the train. Dus wij verwachtte dat er een andere trein zou komen. Maar uiteindelijk reed die trein ook weg en kwam er geen andere trein voor terug. Toen het ruim over tijd was dat de trein zou komen zijn we maar gaan vragen. De trein reed blijkbaar bij een perron wat dus niet was aangegeven. Dus we hadden de trein gemist. Maar de medewerkers van roma st zeiden neem deze trein tot bowen en dan wacht je op de volgende trein, daar zal medewerkers jullie opvangen. Eenmaal bij bowen aangekomen zeiden ze " no bowen is not a good place to wait, you rather wait at ej's." Wij beiden wat the hell is ej's? Eagle junction een stations naam. Dus daar naartoe en toen moesten we alsnog 20 min wachten op de trein.

Na veel gedoe eindelijk thuis. Super gegeten. Toch wel fijn na een lange dag om thuis te komen en dat eten klaar voor je is.

De volgende dag hebben we uit kunnen slapen. Al sliepen we zolang uit waardoor het niet echt verstandig was om nog naar the lagoon the gaan in Brisbane. Want we zouden die middag op tijd op het perron moeten zijn voor de nachttrein. En jemig wat een trein en onze stoelen! We werden behandeld als een ster voor 24 uur. We kregen ontbijt, lunch en diner.

Ons bed werd voor ons klaar gemaakt met duvet (dekens) en kussens. Super fijn al was het bed te klein voor mij, hihi.

We hadden vertraging met de trein omdat wij de eerste trein waren die north bound gingen hadden we tussen de plaatsen waar Hurricane Debbie heeft geraakt de treinrails compleet waren verwoest. 3,5 uur te laat kwamen we in Cairns aan. Aangekomen moesten we op zoek naar ons hostel gilligans. Eenmaal ingecheckt en spul gedumpt gingen we Cairns in om te eten. Daarna zij we weer terug gegaan want a. we waren moe en b. we moesten er weer vroeg uit omdat we gingen duiken!:-)

Belachelijk vroeg ging de wekker maar we hadden het er beiden voor over. 7 uur bij de wharf zijn om ons te melden bij de balie. Half 8 verlieten we de wharf. De crew was geniaal, ze creëerden een super sfeer op de boot en legde alles simpel en duidelijk uit.

Het duiken was geweldig! Kan daar niks anders over zeggen. Maud vond het ook geweldig en was heel blij dat ze het heeft gedaan.

De terug weg van de boot werd de zee wat ruw.... golven van ongeveer 5 meter. Ik was blij met de reistabletten, maar ik was er wel dat ik weer op het land was. We willen zeker nog een keer duiken en dan samen met Kira.

Zaterdag hadden we een dag voor ons zelf. We moesten om 10 uur uitchecken om vervolgens om 2 uur weer in ons hotelkamer in te checken. Dus we hebben lekker bij the lagoon/zwembad gelegen tot het weer tijd was om in te checken.

We hebben lekker gechilled op de kamer en rond half 6 zijn we weer uit eten gegaan. Vanuit daar zijn we naar the night market gegaan en hebben we allebei een tarot Reading laten doen. Het was erg interessant, toch knap dat iemand je zo goed kan beschrijven en dingen kan vertellen terwijl hij je niet eens kent!

Toen ging maud zwemmen in the lagoon toen ik een massage kreeg. Ik was daar echt aan toe!

Toen was ik te laat om nog te gaan zwemmen in the lagoon omdat the lifeguard stopt met bewaken om 9 uur. Dus toen zijn we naar onze kamer gegaan, daar hebben we onze tassen weer ingepakt en bij de balie een shuttle bus geregeld want er ging geen openbaar vervoer naar het vliegveld... Dus dat geregeld was het tijd om te gaan slapen. De ochtend er semi vroeg uit omdat we een uur van te voren aanwezig moesten zijn. Dus 08:15 uur eruit zo hadden we genoeg tijd om onze spullen te pakken en uit te checken en om zo op tijd te zijn voor de bus. In de bus had ik weer een "charlotte" momentje, ik wou wat drinken toen dus bus stil stond voor een stoplicht. Precies op het moment dat ik een slok nam, werd het groen en gaf de man gas. Andere woorden, een golf van cola over me heen.... ik kon de wel om lachen en Maud ook! Aangekomen op het vliegveld maar een ander shirt aangedaan. En Some much needed breakfast! In het vliegtuig zat ik weer te krap natuurlijk en dit keer was het 3 uur vliegen. Eenmaal thuis kreeg ik een leuk welkom thuis present. Een grote huntsman spin in mijn badkamer. Ik was gelijk wakker.

Verder ben ik nu thuis aan het bijkomen van de vakantie.

Tot de volgende keer!


Greetings,


Charlotte


Reacties

Reacties

Evelien

Hoi Charlotte!
Wat een verhaal en wat je en belevenissen! Die koala staat ook nog op mijn bucketlist.. zijn ze echt zo knuffelig? ????

Veel plezier!

Renee

Wat een belevenissen, prachtig hoor en leuk om te lezen. Lekker van genieten meid!

Charlotte

Evelien, ja ze zijn echt zacht en lief en knuffelig. Al zijn ze een stuk steviger dan dat je zou denken en ze stinken ook wel een beetje. Maar het was het zeker waard! ????

Gea

Tjee,
Wat een super gaaf verhaal..
Zo jaloers dat je bij de Australië zoo bent geweest.
Gos wat hebben we daar vaak naar gekeken..
Fijn dat je zo geniet..!????????
Dikke kus en knuffel????
Mam

Erna

Geweldig Charlotte.
Nu echt een stuk van Australië gezien denk ik.
Veel plezier verder nog.
En wat leuk dat je daar al leuke contacten hebt.
Lekker genieten.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!