Charlotte-going-to-Australia.reismee.nl

De eerste week.

De eerste 1,5 week zit erop!

Ik heb afgelopen woensdag mijn eerste rijles gehad en dat ging horrible (verschrikkelijk) ik ben bijna tegen een andere auto aangereden terwijl we nog op de parkeerplaats waren oepsie.... Sydney is erg heuvelachtig, had ik niet verwacht, maar volgens mij zijn hier dus ook zo goed als alle auto's automaten. Dus ik rij nu in een automaat dat is ook super vreemd. Dus ik dacht dat we vooruit gingen maar blijkbaar gingen we achteruit, ik gaf gas omdat ik niet merkte dat we vooruit gingen en toen raakte ik in paniek en remde met mijn rechtervoet en linkervoet. Dat is een big no no! Je doet eigenlijk niks met je rechterbeen. Dus zou een nieuwe rijles krijgen als we op the farm waren (bij opa en oma van the kids) uiteindelijk niks van gekomen... s*it dacht ik. Maar opa en oma hebben zoon 66 hectare grond. Zoon 2 hectare gebruiken ze om van te leven en daar staat het huis en alle dieren (2 koeien, 2 honden en zoon 20 kippen) de rest is allemaal natuur met een paar dammen (vijvers naar mijn mening) dat water gebruiken ze om de planten te bewateren en ze hebben een ton waar ze het regenwater in opslaan en dat gebruiken ze als drinkwater. Ik had een super lekker bed! Ik heb daar heerlijk geslapen. Zondag ben ik met de kids naar een sky park geweest, je kon daar ziplinen dus ik dacht yes! dat wil ik wel doen!!!!! Het bleek 75 dollar te kosten voor een tripje van 1,5 a 2 uur dus ik dacht dat is het geld wel waard. Uiteindelijk bleek het maar 4 kleine ziplinetjes en 2 bruggen waar je overheen moest... Maar ik ben wel blij dat ik het heb gedaan want het was wel gaaf! Doordat ik ben gaan ziplinen kon ik dus ook nog door het park/sky bridge lopen. Heb wel super mooie foto's kunnen maken want het was een heldere dag! Eenmaal terug op the farm spullen gepakt want we gingen er ook gelijk vandoor.

Ik ben afgelopen maandag echt begonnen met werken (samen met de huidige au pair Christien weet niet precies hoe je het moet typen/schrijven) deze week werk ik samen met haar om de gang van zaken onder de knie te krijgen. Normaal moet ik om 7 uur al opstaan om dan te beginnen met de lunchboxen. Dat was maandag niet nodig omdat ze een "green" lunch order mochten bestellen. Vanwege de eerste schooldag. Een lunch order zegt het eigenlijk al, je bestelt voordat de school begint de lunch voor de kinderen en ze mochten dus alleen iets kiezen wat groen was (gezond). Ze hebben een soort stoplicht systeem voor het eten. Groen is gezond, oranje is okeish en rood is fout/slecht voor ze. En de luxe is dat het bij ze in de klas word gebracht :O luxe eerste klas. Eenmaal weer thuis kreeg ik een 2e rijles wat 80 % beter ging, 1 keer weer met rechts op de rem getrapt... En nu gaat het veel beter elke keer als we met de auto gaan moet ik rijden van christien maar zo leer ik het ook het snelste. En tot nu toe gaat het goed, ik krijg er meer vertrouwen in. Dus dat komt wel goed ;P Verder alleen maar problemen met mijn bank. Ik zou gisteren (woensdag) mijn bankpas binnen krijgen wat dus niet is gebeurd. Dus vandaag ben ik maar even verhaal gaan halen bij de bank. Bleek dat er iets mis is gegaan met het op sturen van het pasje. Want hij is helemaal niet opgestuurd... lekker dan! Maar als het goed is krijg ik hem voor aankomende dinsdag. Verder ben ik daarna met een Nederlands meisje naar een winkelcentrum gegaan 1 treinhalte verder. Zo heerlijk om weer Nederlands te kunnen praten! We hebben het super gezellig en leuk gehad, we hadden ook echt een klik dus ik ga zeker met haar afspreken! Verder ga ik zondag een ander Nederlands meisje ontmoeten.

Dat was het voor nu.

Tot mijn volgende update!

Groetjes van Charlotte uit Australie


Reacties

Reacties

Gea

Geweldig verhaal..
Ja het zal vreemd zijn om zowel al aan de andere kant van de weg te rijden..en dan ook nog in een automaat..
Maar volhouden..je kan het..!
Een automaat is zeker handig..
Geniet Van Je Tijd Daar. .????

Hes

Hoi Meis je beleeft daar een hele hoop geniet er van
En het auto rijden heb je zo onder de knie

Erna

Wat mooi om je zo te volgen Charlotte.
Een dikke kus van de kids. ????

Betty

Hey meissie. Fijn wat van je te horen. Wat een avonturen allemaal. En knap dat je zo volhoud. ????????Lijkt me echt lastig dat links rijden en dan ook nog in een automaat. ????????????. Maar de aanhouder wint. Ik kijk nu al uit naar je volgende blog. Dikke kus en knuffel. Bye bye mate.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!