Charlotte-going-to-Australia.reismee.nl

Coldness and rain!

Hallo,

De afgelopen weken weer veel gedaan! Er komen steeds meer nieuwe dingen op mijn te do lijstje, wat aan de ene kant super gaaf is en aan de andere kant ook erg frusterend. Ik wil graag ook proberen te sparen maar tot heden is dit nog niet helemaal gelukt…. Oepsie. De afgelopen weken heb ik samen met Maud onze trip eindelijk gepland en geboekt! S*it gone real!!! Maar wij kunnen beiden niet wachten.

Onze trip:

Zondag 9 april s’ochtends vliegen naar Brisbane en daar 2 nachten bij familie van Maud hostmom overnachten. In die 2 dagen gaan we (jahaa) naar The Australian Zoo (de Steve Irwin zoo!!!!!!) Tja als in je Australië bent moet je dat doen vind ik. En de andere dag gaan we Brisbane ontdekken. Vanuit Brisbane nemen we een nachttrein :) naar Cairns. We slapen in een luxe trein mensen! :0 We krijgen ontbijt, lunch en diner in de trein want dat zit bij de prijs in begrepen. Dat maakt het alleen maar beter al zeg ik het zelf.

Dan komen we woensdag aan in Cairns. Donderdag gaan we The Great Barrier Reef ontdekken met scuba diven. Dat word gewoon prachtig en hoop echt dat we dan mooi weer hebben. Vrijdag hebben we een relax dagje, dan kunnen we zelf Cairns zelf op ons eigen houtje ontdekken. Zaterdag hebben we een trip naar the Dantree Rainforest op de planning. En dan vliegen we zondag ochtend weer terug :( De dagen dat we in Cairns zijn overnachten we in een hostel en op de laatste nacht slapen we in een hotel (wat in het zelfde gebouw is).

Ik ben een dag met Kira en Maud naar de tattoo expo geweest. En wat zag ik toegewijde mensen op stretchers liggen. Sommige lieten hun hele rug tatoeëren, andere een been of een arm, een hoofd. Ik heb zelfs een tattoo artiest ontmoet die heeft (goed lezen!) voor de LOL(?!?!?!) zijn oogwit zwart laten kleuren! TOEWIJDING MENSEN! Maar ja hij had ook groene haren en was compleet getatoeëerd. Kira heeft haar eerste tattoo daar laten zetten! Hij is super mooi geworden met een prachtige betekenis.

Afgelopen zondag was het zoon mooi weer vergeleken met de afgelopen weken. Dus ik ben met Kira naar Manly beach geweest, het is me ook nog gelukt om een klein beetje bij te bruinen.

De afgelopen weken leek het alsof ik weer in NL was met al die regen. Het heeft hier 7 dagen zo goed als non-stop geregend. Afgelopen weekend was het gelukkig droog. Maar deze week heeft het ook weer goed geregend…. Jakkes! Van mij mag de warmte wel weer komen hoor!

Met de kinderen gaat het goed. Ze luisteren af en toe nog niet helemaal naar me maar dat is meer uitdagen. G en O krijgen van mij zwemles en dat gaat ook super! G heeft een schaarslag dus schoolslag benen is voor haar wat lastiger maar we komen er! Dat gaat elke week steeds een stuk beter en ik zie soms als ze op haar rug ligt en met trappelbenen naar de overkant moet zwemmen dat ze soms ook stukken met schoolslag benen doet. Ze krijgt steeds meet kracht in haar benen. O kan goed zwemmen bij hem is het meer de slagen verfijnen dan echt zwemslagen aanleren. Wat op zich ook wel erg prettig is.

Verder ben ik naar The Sydney Zoo, Sea Life and Madam Tussaud geweest. Super gaaf en bij Madam Tussaud nog een leuk iets gekocht (speciaal hou ik dat geheim voor Maud! :P) waar ik blij mee ben. Ik merk wel dat ik veel sneller moe ben, ik sta zo rond 7 uur op afhankelijk van de dag. Maandag en Dinsdag 7 uur en de rest tussen 7 uur en half 8, dit komt omdat we die 2 dagen vroeg op school moeten zijn en het dan erg haasten is om alles en iedereen op tijd de deur uit te krijgen. Een meestal probeer ik tussen 10 en half 11 te gaan slapen. Ik denk dat het aan de luchtvochtigheid ligt dat put me zoveel uit en al de verrekte heuvels hihi.

Marie heeft haar auto nog hier te koop staan en ik ben the salesperson, omdat het een oude auto is moet ik daar minstens 1 keer per week in rijden om er voor te zorgen dat de batterij niet leeg loopt. Maar de auto is een koppeling en een Australische auto waarbij de richting en ruiterwissers zijn omgedraaid. Hahaha elke keer dan haal ik die 2 door elkaar en doe ik de ruiterwisser aan i.p.v. de richtingaanwijzer, stiekem is het grappig maar aan de andere kant kan ik wel vloeken want het is erg frusterend. Ik heb het geluk dat ik in een Europese alfa rij en dus daar niet te veel bij na hoef te denken.

Maar elke dag leer ik weer nieuwe dingen en onderneem ik nieuwe dingen, ik kan dan wel een heel boek schrijven over alles dat is denk ik iets te veel van het goede.

Dat was het voor nu!


Greetings,


Charlotte


Reacties

Reacties

Mam

Och lieffie,
Wat een avontuur maak je toch mee, ben best wel jaloers op je..
Maar ik kom eraan,..samen met Gerda,,.
Zo spannend, en heb er reuze zin aan..
Ligt de zoo van Steve Irwin, toch nog zo ver van Sydney vandaan.? ..wou er ook nog graag naar toe.
We zullen zien..
verder wordt het hier in Nederland ietsie pietsie warmer, en is het is langer ligt , ook heerlijk na zo'n lange winter..
Fijn weekend and See Ya soon..????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!