Charlotte-going-to-Australia.reismee.nl

De vlucht en de eerste dagen

Hallo mensen,

Hier is een nieuwe blog!

Er is veel gebeurt de afgelopen weken.

Kerst, oud en nieuw, mijn verjaardag en afscheidsfeest. De laatste twee heb ik in 1 gedaan, was wat makkelijker. De laatste weken druk geweest met de laatste dingetjes) die ik nog moest halen zoals een wereldstekker (kan handig zijn als ik wat op wil laden) een stekkerdoos meenemen en natuurlijk een grootte nieuwe koffer. Van de meeste afscheid genomen (tijdelijk dan). Ik heb een super feest gehad. Veel mensen over de vloer, letterlijk veel mensen ongeveer 34 man in ons appartement. Ik vond het wel gezellig. Woensdag ben ik begonnen met de grootte spullen pakken en donderdag pas echt begonnen met pakken. Super snel gedaan en toch maar 3 kleine dingetjes vergeten. Maar dat kan ik ook hier kopen. Dus dat is niet zo erg. Toen was het vrijdag, de dag van vertrek, we hebben gekozen om met de trein naar Schiphol te gaan. Daar met zijn drieën nog een semi lunch gehad, toen was het al bijna 11 uur en om 11:45 begon het boarden al. Op naar de gate en een korte afscheid gehad (langer dan was ik thuis gebleven…) Zelf mijn koffer ingecheckt, super handig! En had ook het geluk dat ik bij mijn overstap niet mijn koffers op moest halen, dat werd op Guangzhou geregeld! Was sinds 2 weken super geluk daarmee. Door de douane en op naar mijn gate. Kon bijna gelijk inchecken maar natuurlijk eerst naar de wc… Zat naast een aussie meisje, erg spraakzaam was ze niet. In deze vlucht heb ik helaas niet veel geslapen 3 van de 11 uur. Ondertussen kreeg ik midden in de nacht zin in eten, kreeg super lekkere noodels van een stewardess. Vond het zo grappig om te zien, 4 stewards waren met zijn allen bezig om 1 taxfree tas dicht te krijgen. Iets te veel handen lijkt me :) In Guangzhou in een overvolle bus naar het vliegveld gebracht plus 5 krijsende kinderen. Heel goed voor mijn humeur. Eenmaal uit de bus door de douane heen en op zoek naar de gate. Chineze mensen spreken echt belabberd engels. Ik moest naar gate A105 maar ik verstond gate A05, gelukkig was ik wakker genoeg om op het scherm te kijken waar de vlucht naar toe ging Kuala Lumpur is niet mijn bestemming ;-) Toen keek ik zelf naar welke gate ik moest zijn. Gelukkig kwam ik op tijd aan en was het boarden nog niet begonnen. Ook nog geluk om wifi te krijgen (wat echt een hel was om krijgen) je moet dus eerst 00 dan 31 en weer 00. Het ziet er dan zo uit (0031000612345678) verrekte lang. Het thuisfront laten weten dat ik nog leefde en hoe de vlucht was gegaan. Het boarden werd uitgesteld omdat er een kapotte wc was in het vliegtuig. Toen iedereen in het vliegtuig zat gingen toch nog even kijken of ze het konden repareren, 1,5 uur later vlogen we eindelijk weg. Halverwege het opstijgen was ik al in slaap gevallen was zo moe. 1,5/2 uur later werd ik wakker voor het eten, jammie!!! Alleen Chinezen houden wel van pittig eten maar ik niet. 3 happen later en ik hoefde niet meer, deels doordat het pittig is en omdat precies de turbulentie begon. Ongeveer de hele vlucht lichte turbulentie gehad dus van eten kwam er niet veel van. Daarna weer in slaap gevallen omdat ik gewoon zo moe was. 1,5 uur later weer wakker geworden. Toen maar een film gekeken, ze hebben echt vet veel keuze, je kon zelf kijken wat je wou zien omdat iedereen zijn eigen scherm had. Je kon kiezen uit een film, serie, games, muziek (chinees), je vluchtschema, kids en informatie over je maatschappij. Deze keer zat er een chineze man naast me. Sorry maar hij stond echt zo erg uit zijn mond, niet normaal joh! Elke keer dat hij wat at kwam er een lucht naar me en ook at hij super vreemd een combo tussen smakken en je lippen tuiten dat is de beste manier dat ik het kan beschrijven. Gelukkig kwamen we richting sydney en ik zat aan het raam dus ik kon de Sydney bridge, the opera house goed zien! Erg gaaf. Eenmaal geland gaan natuurlijk alle vrouwen naar de wc dus ik ook en wachten in de rij. Als eerst die brigade vest uit want man wat heet 22 graden en het was 22:30 uur! Toen het spannende gedeelte de douane!!! Wij nederlanders hebben nog een e-paspoort waardoor je eigenlijk zo door kan lopen via een andere doorgang. Mensen die dit nog niet hebben moeten langs de “oude” douane. Ik heb heel goed alles ingevuld en alles maar ingevuld wat ik mee had wat misschien fout kon zijn. Maar er werden wat vragen gesteld omdat ik aan had gegeven vers fruit mee. Tja wat moet ik anders invullen bij appelstroop want er zit wel appels in. Het was allemaal goed en ik mocht door. YES! Sydney here I come! Vader stond al op me te wachten en liepen gelijk door naar de auto, geen rare ontmoeting. Stapte ook aan de juiste kant van de auto. Het was heel even vreemd om aan de bestuurderskant te zitten en geen stuur tussen je handen te hebben. Ik was toch druk met naar buiten kijken. We hebben nog een kleine tour gedaan van summer hill (zo heet de wijk waar ik woon net zoiets als de europa-ring of de hooilanden) toen we thuis aan waren gekomen eerst aan moeder voorstellen en kreeg heerlijk eten (left over) maar dat was niet erg. Daarna nog ff het thuisfront weer laten weten dat ik nog leef. En zo rond 00:00 uur naar bed gegaan. En om 05:30 uur natuurlijk klaar wakker en kon ook helaas niet meer in slaap vallen. Om half 8 klopte de kinderen op mijn deur en ben met de naar beneden gegaan en heb met ze gespeeld, toen moeder wakker was ging ze pannenkoeken maken. Lekker :) Daarna eigenlijk niet zo heel veel gedaan, gelezen, een kleine tour door de keuken en huis, mijn eerst dodelijke dier tegen gekomen en vermoord ;-D (red back spider) ze kunnen zo groot worden als een 2 euro munt en als ze die grootte hebben kunnen de kinderen doden dus dan moeten ze dood zegt moeder. Daar ben ik het wel mee eens, zeker omdat ze een kleine plaag hebben van die beesten in de achtertuin. Verder niet geprobeerd om in slaap te vallen want dan is mijn hele ritme van de leg hihi.. Dus heb ik afgelopen nacht een stuk beter geslapen ongeveer 6 uurtjes en toen naar de wc en gelukkig nog weer in slaap gevallen voor 3 uur. Heb gisteren ook de huidige au pair Christien (duits) ontmoet, super aardig en gezellig. Ik ben vandaag samen met Christien en de kinderen naar clovelly beach geweest en het was echt super mooi! En een klein strandje met aan beide kanten rotsen waar kinderen veilig op konden klimmen en lopen (krabben zoeken). Verder niet veel gedaan.

Dat was het wel voor deze keer tot de volgende keer!

Reacties

Reacties

Gea (mam)

Tjee, wat een verhaal, ja het was de laatste weken voor je vertrek erg hectisch..maar het ging allemaal goed..
Toch vreemd om afscheid te nemen op Schiphol, we hadden er allemaal moeite mee, snik snik..en daar ging je...Bye bye..and Good luck????
Ik hoop dat het half jaartje word van wat je er van verwacht hebt..
Big dreams ..
Dikke kus en knuffel..

Tineke de Boer

Leuk om je blog te lezen over he vlucht, zo dat is niet niks. En wat een eind lijkt me. In ieder geval veilig aangekomen gelukkig. Dat is het voornaamste lijkt me!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!