Charlotte-going-to-Australia.reismee.nl

It's a match!

Het is een feit ik ga naar Australie!

Laat ik bij het begin beginnen.

Afgelopen januari 2016 ben ik afgestudeerd in PW niveau 4. Na mijn opleiding wou ik natuurlijk graag aan de slag, ik kon aan de slag als een flexmedewerker vanuit mijn oude stage, tevens wilde ik ook iets anders gaan doen. Ik wilde heel graag au pair worden in Amerika, maar als je naar Amerika gaat moet je verplicht een jaar. Mijn vriend gaf aan " weet je dit zeker een jaar is best lang" hoe meer ik daarover dacht hoe meer het me tegen stond. Tijdens een bijeenkomst van TravelActive (de organisatie waarbij ik au pair ben geworden) vroeg ik of je ook 6 maand kon, nope... helaas. Dus toen was Amerika van de baan. Maar ik gaf niet op, au pair was/is iets wat ik heel graag wil. Vervolgens ging ik op zoek naar eventuele landen in Europa, tja ik spreek niet veel talen (Nederlands en Engels) daar houdt het wel op. Ierland, Engeland of Schotland. Dat waren de mogelijke opties. Au pair zijn doe ik om een aantal redenen: 1. Wil graag het land ontdekken en leren kennen 2. Ervaring opdoen in een ander land voor mijn werk 3. Natuurlijk een zakcentje verdienen! Hopelijk kan ik ze alle 3 waarmaken! Ik kwam erachter dat je ongeveer 50 a 100 euro in de week verdient. Ik vond dat persoonlijk erg weinig. Toen was europa van de baan omdat ik dit persoonlijk te weinig vond. Eenmal verder zoeken kwam ik uit bij Australie <3. Vooral omdat ik het expert programma volg krijg ik een certificaat van deelname, is goed voor mijn cv natuurlijk! Toen eenmaal mijn keuze was gevallen op Australie werd het alleen maar beter omdat je voor 6 maand erheen kon gaan. Dat was precies wat ik zocht. De keuze was gevallen en had me aangemeld, vervolgens een bergwerk aan papieren in lopen vullen, uiteindelijk viel het nog wel mee hoor :P. Ik heb gewoon mijn tijd hiervoor genomen. Zo rond juni/juli was ik officeël aangenomen! Het zoekproces naar een gezin kon beginnen! Whoop Whoop! Het zoekproces duurde wat langer dan dat ik had gewild. Zo rond de herfstvakantie had ik bijna een mogelijk gezin maar dit ging helaas niet meer door omdat het contract van moeder niet werd verlengd waardoor zij geen au pair meer nodig hadden.... Dit was erg jammer. Maar ik gaf de hoop niet op en vele gezinnen later kwam ik uit bij mijn host family. Heerlijk druk (hou ik wel van :-D) en super schattige kinderen. Ik weet nog niet wat ik allemaal mag vertellen over hun dus hier houd ik het voorlopig even bij. Want ik wil geen dingen online zetten zonder de goedkeuring van vader en moeder.

Nu ga ik bezig met visum en vliegtickets en alles erom heen!

Tot de volgende keer allemaal!

Groetjes Charly

Reacties

Reacties

Amanda

Hey Charlotte wat ontzettend gaaf! Heel veel plezier???? Go! And make your dreams come true, liefs

Betty

Hey meissie. Het is dus gelukt. Gaaf hoor. En nu alle voorbereidselen treffen voor je grote avontuur. Veel plezier ermee. Via je blog blijven we mooi op de hoogte toch?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!